Kavos poveikis – visai ne toks, kokio tikimės



Visi esame girdėję apie kavos naudą. Trumpai prisiminkime, kokios teigiamos kavos savybės dažniausiai minimos. 

Teigiamos savybės:

1. Kava sukelia kraujo spaudimą, padažnina pulsą, todėl hipertonikams gydytojai kavos gerti nerekomenduoja. Tačiau tiems, kurių spaudimas žemas, kavą gerti netgi patartina; 

2. Kava mažina mieguistumą, suteikia žvalumo, budrumo, leidžia greičiau susikaupti; kava stimuliuoja plaukų folikulų augimą ir apsaugo juos nuo pažeidimų;  

3. Kava apsaugo nuo alkoholio sukeliamos kepenų cirozės, taip pat mažina tikimybę susirgti II tipo cukriniu diabetu, Parkinsono liga, mažina ir akmenų atsiradimo tulžyje ir inkstuose riziką; 

4. Kavos tirščių masažas padeda išlaikyti stangrią odą ir apsaugo nuo celiulito susidarymo;  

5. Puodelis kavos prieš treniruotę padidina ištvermę treniruotės metu.  


Neigiamos savybės:

1. Kofeinas didina kraujospūdį, arterijų sienelių standumą ir mažina arterijų susitraukimo ir išsiplėtimo gebą. Taigi, per didelis kavos kiekis gali paskatinti širdies ir kraujagyslių ligų atsiradimą. 

2. Išgėrus puodelį kavos, prarandama 4-6 ml kalcio. Kava taip pat skatina grupės B vitaminų, cinko, kalio ir kitų mineralų praradimą. Mineralai prarandami dar greičiau, kai kava geriama su cukrumi. Mokslininkai mano, kad mineralai prarandami dėl to, kad kofeinas sutrikdo inkstų funkciją sugrąžinti (resorbciją) į kraują kalcį, magnį, kalį ir kitus mineralus. 

3. Dar viena kavos savybė – sutraukti geležį, todėl nepatartina jos padauginti sergantiems anemija (mažakraujyste), gerti kavą valgio metu ar užgerti ja geležies preparatus. Norint, kad organizmas kuo geriau pasisavintų geležį, nereikia skubėti kavos gerti ir iš karto po valgio, geriausia – praėjus bent valandai po valgio. 

4. Kava gali sukelti nerimą, nervingumą ir nemigą. Kofeinas dirgina nervų sistemą, tad net ir nedidelis kavos kiekis vakare gali sutrikdyti įprastą miego ritmą. Daug kavos dienos metu išgeriantys žmonės gali tapti irzlūs, jausti nepagrįstą nerimo jausmą, imti nervintis dėl nereikšmingų dalykų. 

5. Žmonėms, turintiems jautresnį skrandį, kava gali sukelti rėmens graužimą, pilvo pūtimą, pykinimą. Kava gali padidinti persileidimo riziką, todėl besilaukiančioms moterims nerekomenduojama per dieną išgerti daugiau nei 1–2 puodelių kavos. O geriausia nėštumo ir kūdikio maitinimo laikotarpiu iš viso atsisakyti kavos arba gerti kavą be kofeino.  

6. Kavoje randami konservantai (chlorogeninė rūgštis) neigiamai veikia medžiagų apykaitą ir išprovokuoja ryškesnius celiulito požymius. 

7. Kava gali sukelti odos problemas (spuogeliai, kamedonai, bėrimai). 

8. Kava yra diuretikas, kuris šalina skysčius iš organizmo. Norint juos atstatyti, 1 daliai kavos atitinkamai reikėtų išgerti 3-4 dalis vandens. Kitu atveju gali būti sukelta organizmo dehidratacija. 

9. Kava prisideda prie antinksčių išsekimo.  Kavoje gausu kancerogeno akrilamido. Didžiausi šios medžiagos kiekiai nustatyti tirpioje kavoje ir stipriai skrudintose kavos pupelėse.  

Vienok, jeigu kavos atsisakyti neketinate – gerkite juodą, netirpią kavą. Nesaldinkite cukrumi ir nebalinkite.  Kavą gerkite valandą prieš arba valandą po valgio. Gerkite pakankamai vandens. Į mitybą įtraukite daugiau produktų, turinčių kalcio - apelsinų, migdolų, brokolių, figų, kale kopūstų, avižinių dribsnių, morkų, pupelių, sojų pupelių, sezamų sėklų. Taip bent dalinai sumažinsite kavos žalą. 

 Bet jeigu pajutote, kad išgėrus kavos ima skaudėti galvą, pykina, atsiranda kitų aiškiai juntamų kavos netoleravimo simptomų, vertėtų šio gėrimo atsisakyti.









ISTORIJA - PRAEITIS ☱


SANTYKIAI - ĮDOMYBĖS - TESTAI ☱



MOKSLAS IR TECHNOLOGIJOS ☷



ASTROLOGIJA - ZODIAKO ŽENKLAI